Kia ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

11 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora! dat is dus maori voor hoi.

Maandag avond vertrok ik naar nieuw zeeland. Ik had meteen al een uur vertraging, maar op een reis van 27 uur maakt dat ook niet zoveel uit.
Het is wel echt apart om met te tijd vooruit te reizen. Ik kwam aan in kuala lumpur toen het voor mijn gevoel ochtend was, en daar dus middag, en ik land in auckland toen het voor mijn gevoel half een snacht was, en daar dus ook middag. Het scheelt precies 12 uur, want ik heb mijn horloge niet hoeven te verzetten.
De jetlag valt me mee. Ik heb het woensdagavond tot half acht vol gehouden en toen trok ik het niet meer. Gedurende de dag ben ik even door auckland gelopen (ik wilde de zee zien) wat gelopen en heb ik informatie verzamelt over mijn verder mogelijkheden. Ik zit op een zes persoons kamer en op het moment dat ik aankwam had ik drie roommates. Die nacht om half drie kwamen er twee nederlandse kamergenootjes bij (annemijn en steven). Ik ben vandaag met hun op pad geweest. We hadden van onze argentijnse kamergenoot gehoord dat er via een busorganisatie (kiwiexperience, daarmee ben ik ook van plan verder te reizen) een gratis dagtour kon worden gedaan, dus daar zijn we maar mee begonnen.
Super leuk, we zijn naar de Auckland Harbour bridge gegaan en hebben daar een stuk over gelopen en van het uitzicht genoten. Ook hadden we de mogelijkheid om te bungeejumpen, maar wij kozen ervoor om eerst maar eventjes te kijken.
Daarna zijn we naar Devonport geweest, een dorpje aan de overkant van Auckland, daar hebben we geluncht en een wandeling gemaakt naar een vulkanisch gedeelte. Ook hebben we wat ondergrondse tunnels bezocht die uit de eerste wereldoorlog stammen.
We hadden een leuke maori gids die ons ook meteen liet zien hoe je touw kan maken uit een plant. Ik heb nu een zelfgemaakt armbandje van dit sterke spul. Mocht ik ooit ergens in de problemen raken, dan kan ik mezelf hiermee redden ;). De maori's schijnen hier vanalles van te maken. Van hun huizen tot manden en touwen etc. en het was een van de eerste handelsmiddelen met de europeanen.
Tijdens deze trip leerde we nog twee nederlanders kennen (maarten en arno) en datw as erg gezellig.
Toen we weer terug in het hostel waren hebben we even een powernap gedaan en daarna zijn we wat gaan eten. Morgen gaan we met zijn vijven naar Waiheke Island. Dat is een ruim half uur met de boot, op het eiland zijn veel mooie kleine stranden en wijnvelden.

Het weer valt me alles mee. Ik was bang dat het erg regenachtig zou zijn gezien voorspellingen die ik had gezien, maar vandaag was een prima dag.

Dat was het weer even voor vandaag. Ik zet later nog wat foto's bij dit bericht.

Liefs Jeske

  • 11 Januari 2007 - 10:43

    Marcia:

    Lieve Jeske,

    Wat klinkt het fantastisch allemaal!! Wel een lange reis achter de rug, maar dan heb je vast ook wat!! Eigenlijk had ik gedacht dat je de eerste dagen nog wat alleen zo zijn, maar je hebt gelijk al weer maatjes waar je leuke dingen mee gaat doen! SUper!!!!!

    Meis, have fun! En ik wacht je volgende verhaaltje af...

    Kxsjxs Marcia

  • 11 Januari 2007 - 16:15

    Je Zusje:

    hai schat, bedankt voor je mailtje zo snel! Had een mail gemaakt om terug te sturen, maar een druk op de verkeerde knop en weg was ie, misschien heb je hem toch nog gehad. Fijn dat je veilig op plaats van bestemming bent aangekomen.Je hebt al veel ondernomen sinds je geland bent merk ik al...Geniet van alles wat je gaat zien en meemaken, en denk afentoe aan ons. Dikke kus, ook van Senne

  • 11 Januari 2007 - 16:20

    Léon:

    Yes, je bent in het land van je dromen, en gelijk al aansluiting. Dat ziet er goed voor je uit. Genieten maar!! Ons afscheid was maandag een beetje vluchtig maar niettemin: ik wens je een hele goede, leuke en avontuurlijke reis.
    Liefs.

  • 11 Januari 2007 - 16:42

    Nieske:

    Hey Jeske! Wat heb je al veel gezien! Ik was erg verbaasd dat je al aansluiting hebt gevonden en al wat activiteiten ondernomen hebt! Ik ben benieuwd naar je foto's!
    PS: Neem zo'n armbandje voor mij mee, kan ik showen bij de mensen van mijn opleiding ;-)

  • 11 Januari 2007 - 18:54

    Ingrid:

    lieve jeske,
    Het was even afwachten hoe het met de tijd zat en wanneer we dus een eerste berichtje van je zouden horen. Fijn dat je al meteen in gezelschap activiteiten kunt gaan ondernemen.Ik wens je veel plezier... en veel foto 's maken zodat je nog lang kunt na
    genieten.


  • 11 Januari 2007 - 22:03

    T. Greet :

    Kia ora Jeske, wat leuk om ook mee te kunnen genieten van jouw droomreis. Ik las dat je al meteen contacten hebt gelegd en al gezellig met anderen op stap bent geweest.Geniet!!

  • 12 Januari 2007 - 08:49

    Jackie:

    Had nog berichtje op hyves achtergelaten, maar daar zul je voorlopig wel niet aan toe komen.

    Top, dat je het zo naar je zin hebt meis. Snel aansluiting met leuke mensen, is nooit verkeerd natuurlijk.

    Spannend hoor, zo'n 'live' reisverslag.
    We volgen je op de voet!! ;)

    Dikke kus, ook van Ron

  • 12 Januari 2007 - 10:39

    Het Broertje:

    zet hem op zus !!! doe uncle jimmy de groeten van me !!!

  • 12 Januari 2007 - 16:50

    Joelle:

    Hey Meid!!
    Goed om wat van je te horen :D!!Ben blij dat je veilig aangekomen bent, en dat je het nu al zo naar je zin hebt en mensen bent tegengekomen waarmee je leuke dingen kan doen!! Heel veel plezier nog met alles!DIkke kus Joe

  • 12 Januari 2007 - 18:13

    Michiel:

    Hoi Jess,

    Wat leuk allemaal, en dat in zo'n korte tijd! Wat heb je al veel berichten zeg, was de vorige keer toch wel ff anders, hahaha(Niels:p->Zo grappig om dat te horen, haha). Overigens was het leuk je weer eens te zien, moeten we vaker doen.. Ik wens je heel veel plezier, geniet en zorg vooral goed voor jezelf!
    Groetjes Michiel

  • 12 Januari 2007 - 23:15

    Neef Koen:

    You make me jealous!

  • 13 Januari 2007 - 19:21

    Lianne:

    Jes wat klinkt het weer allemaal heerlijk.
    Geniet er met volle teugen van,van het land , de contacten en alles wat leuk is
    Veel groeten en liefs

  • 13 Januari 2007 - 21:01

    Ras:

    heyyyy lieve jes hier f een berichtje van die hele lieve aardige gozer lol
    hoe is tie daar in maori land neem je voor mij ook nog ff een origi tattooo mee en doe de groetjes aan jake the musk die kennen ze daar wel hey meis hoop dat je heel veel plezier hebt daar en dat je maar weer snel en gezond terug komt kusjes ras

  • 16 Januari 2007 - 20:44

    Birgit:

    Hoi Jes,

    Leuk dat je weer zo'n weblog hebt, dan kunnen we hier meegenieten. Ik vind het ook wel stoer dat je helemaal alleen bent gegaan, maar zo te zien is het geen enkel probleem om wat gezelligheid te vinden.

    Veel plezier,

    Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 19230

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: