Sweet as, Bro! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Sweet as, Bro! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Sweet as, Bro!

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

15 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

wat een leuke berichtjes allemaal! Leuk dat iedereen fanatiek mee leeft, het is hier dus inderdaad fanatastisch en het wordt steeds beter. Haal maar even wat te drinken want dit wordt een lang verhaal...

We wilde dus vrijdag naar Waiheke Island maar het regende de hele dag. Dus hebben we gewoon een beetje gerelaxed, nog wat bijgeslapen, een boekje gelezen, en ik heb mijn tour geboekt voor de rest van mijn reis.
Ik reis dus met KiwiExperience, een bus organisatie die verschillende passen aanbied. Ik ga het hele land rond behalve een stukje van het noord oosten. Ik kan overal twee a drie dagen blijven.
Alles is hel goed geregeld. Je bent altijd verzekerd van een eerste overnachting en de bus stopt ongeveer overal waar iets te zien of te doen is. Er zitten leuke activiteiten bij de pas inbegrepen en er wordt door de chauffeurs/chauffeuses steeds met veel enthousiasme een hoop verteld. Als ze ergens tevreden over zijn dan zeggen ze: Sweet as bro!

Ik had geplanned om zaterdag met mijn tour te beginnen. Steven ging zijn eigen weg, maar Annemijn besloot om met mij mee naar het noorden te gaan en boekte alleen dat gedeelte van de pas. *(mocht je mijn verhalen niet lang genoeg vinden dan verwijs ik je door naar annemijns internetsite: www.travelmessage.nl/annemijn)
Zaterdag ochtend vroeg vertrokken we richting Paihia, bay of islands. Helaas regende het nog steeds als een idioot dus konden we helaas niet de 'way of the bay' wandeling maken.
we verbleven in een hostel genaamd de Pipi Patch lodge. hoewel het tot dezelfde organisatie behoorde was het heel anders dan het hostel in Auckland. Dat was enorm; met veel verdiepingen, een grote keuken, veel computers en twee bars. De Pipi Patch was een stuk kleiner en daardoor gezelliger. Het had een zwembad en jacuzzi, een gezellige bar en een terras. De Eerste avond konden we voor 10 dollar mee eten met een grote BBQ, zo leerde we ook meteen weer wat andere mensen kennen.

Zondag hadden we een trip geboekt naar Cape Reinga, dat is het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland. Wederom moesten we weer vroeg op omdat het nog een stukje rijden was.
We hadden een zwaar maar prettig gestoorde buschauffeur die reed alsof het een achtbaan was en praatte als een machine geweer. Ik kon hem af en toe niet helemaal volgen, maar hij was erg grappig en had een aanstekelijk lachje die ik niet snel zal vergeten.

De eerste stop was bij het Kauri forest. Kauri zijn heel bijzondere nieuw zeelandse bomen die heel oud en enorm groot kunnen worden. Hier konden we een korte wandeling maken (minuut of tien) en wat lezen over de bomen. Ook en beetje treehugging ontbrak niet (zie foto)
Na onze weg vervolgd te hebben kwamen we aan bij het 90 mile beach, een lang strand waar de bussen met 100 km p/u overheen crossen, al dan niet door het water. Dit waren uiteraard speciale bussen met behoorlijk wat power. Onderweg zagen we meerdere keren aangespoelde haaien en roggen.
Onderweg zijn we gestopt om zelf schelpdieren op te graven(die heten pipi, weet je meteen waar de naam van het hostel vandaan komt) en deze ter plekken te proeven.
Hierna kwamen we aan bij een paar grote zandheuvels waar we zijn gaan sandboarden. ook dit was spectaculair (vooral het omhoog lopen, where's a skilift when you need one!)

Uiteindelijk kwamen we aan op Cape Reinga, het uiterste noorden van Nieuw Zeeland, hier kun je zien hoe de tasmaanse zee en de pacifische oceaan samenkomen.
Op de terug weg zijn we nog gestopt bij een aantal kraampjes met fruit en groente. daar heb ik Mais gekocht voor bij de Pipi's, en we zijn gestopt in een vissersdorpje voor fish and chips maar dat heb ik overgeslagen, ik houd er niet zo van. s'Avonds weer terug in Paihia aangekomen, hebben we nog wat gepraat met nieuwe huisgenoten, heb ik leren toeppen en zijn we weer redelijk op tijd gaan slapen.

Voor maandag hadden we een speciale Maori excursie geboekt. De Te Waka excursie. Te Waka betekend: de kano. Dus je raadt het al... om half negen zijn we met vier man en onze Maori gids Rob gaan kano-en in een zes persoon kano.
We zijn eerst naar een speciale plek gepeddelt waar vroeger de maori en de engelsen een overeenkomst hebben getekend. Daar stond ook een grote Waka opgesteld. Dit was een speciale boor gemaakt uir drie Kauri bomen, waar alleen meer gevaren wordt op Waitangi day, een nationale feestdag. Rob heeft ons veel over de maori cultuur verteld en ons geleerd hoe maori's elkaar groeten. je zegt Kia ora, geeft elkaar een hand, kijkt elkaar in de ogen, brengt neus tegen neus en voorhoofd tegen voorhoofd en sluit je ogen. Op dat moment gef je elkaar je goede gedachten en de adem des levens door.

Terug in onze Waka zijn we naar een eiland gepedelt, ondertussen begeleid door Rob die een paar mooie maori liederen voor ons zong. Op dit kleine prive strandje hebben we lekker gezwommen en een kopje thee gedronken, waarna we weer terug naar hets trand hebben ge peddelt.

Omdat het pas twaalf uur was hebben we een uurtje in de zon gelegen op het strand en zijn we daarna even gaan rondkijken bij de winkeltjes. We warenom twee uur terug in het hostel en we zouden pas om vier uur richting Auckland vertrekken dus zijn we lekker gaan relaxen in het jacuzzi. Oooo, het harde leven van een backpacker haha! Toen hebben we onze spullen gepakt en zijn we met de bus terug naar Auckland gegaan.

Ik zit nu in een ander hostel als van de week, om eens iets anders te proberen, en dat bevalt goed.
Auckland heb ik nu wel gezien, dus ik vetrek morgen vroeg richting Mercury bay om mijn reis te vervolgen.
Annemijn blijft langer in nieuw zeeland dus die gaat eerst op haar gemakje uitzoeken hoe ze verder wilt reizen. Misschien kom ik haar ergens anders weer een keer tegen! Het was in elk geval leuk om met haar te reizen.

Nou, een heel verhaal, ik weet het, maar ik wil zoveel mogelijk opschrijven omdat ik hier bijna te veel mee maak om te onthouden!

veel liefs en zonneschijn!!!
Jeske

  • 15 Januari 2007 - 10:49

    Juip:

    HHHHHHHeeeeeeeeeey YessY

    Handig hoor dat inschrijven met m'n email, zo mis ik geen een berichtje!!!

    Je verhalen klinken errug goed en ik hoop hoop hoop dat ik over een jaartje of anderhalf hetzelfde kan pennen maar dan vanuit Peru....

    Maaaarr voor nu vind ik het super gaaf om met je mee te lezen... zo ben je net wat dichterbij!!

    Have fun, ik volg je.....

    Dikke Kus,

    Juip

  • 15 Januari 2007 - 11:24

    Michiel:

    Ha Jeske,

    Zozo, genoeg meegemaakt zo te lezen, geen moment verveeld zeg maar. Erg leuk allemaal, ik hoop dat je voor de rest van je reis beter weer hebt, wel zo fijn, toch? Ik blijf je (op de voet) volgen.. Ben nu op mijn werk, dus kan het niet al te lang maken, helaas.
    Nog een hele fijne reis en tot de volgende mail:-D
    Kussies van je neef.

  • 15 Januari 2007 - 14:56

    Lieke:

    Hi Jes,

    Heerlijk die verhalen, vooral als je om 16.00 uur op je werk zit en echt geen zin meer hebt!!! Dan is dit wel een goede afleiding. Je snapt het wel: ik ben JALOERS!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Dikke Zoen Lieke

  • 15 Januari 2007 - 15:52

    Ingrid:

    Hoi Jeske we keken al naar je berichtje uit.
    Vooral benieuwd naar die gids Rob die we nu ook op de foto mochten aanschouwen!!!!Ik vind het leuk om mensen en interieurs van b.v. de hostels te zien, dus...foto's maken.De groetjes van de Wieringen, aan wie we je link gaan door sturen.
    Tot de volgende keer en een dikke kus

  • 15 Januari 2007 - 17:05

    Steef:

    Hey Jessy! Wat een leuke foto's! Wat fijn te lezen dat je zo geniet in Nieuw zeeland :) The Waka trip lijkt me zo cool! Ik heb zelf ook enkele nachten in the Pipi Patch overnacht.

    Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Have fun and enjoy the breathtaking landscape!

    knuffel en kus, Stefan

  • 15 Januari 2007 - 18:47

    Tamara:

    Hey Jes!!

    Zo te horen heb je het heeel erg naar je zin daar, em wat een leuke foto's zeg!Veelplezier morgen met het vervolg van je tour, geniet ervan. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal en foto's!!

    Hele dikke kus

  • 15 Januari 2007 - 19:09

    Je Zus:

    Ik heb jouw foto opgezocht, mijn hoofd tegen mijn laptop gezet en met mijn neus het beeldscherm aangeraakt.......mag jij raden wat ik je heb toegezonden aan goede gedachtes.....mis je xxx

  • 16 Januari 2007 - 06:53

    Jackie:

    Goh meis, das nog eens wat anders zeg!!

    Onze dagbesteding valt wel helemaal in het niet bij die van jou;)

    Maar door jouw spannende verhalen, heb ik het gevoel dat ik zelf ook een beetje met je mee reis!


    We genieten op (gepaaste) afstand mee, blijf dus schrijven!!

    Dikke knuffel van ons


  • 16 Januari 2007 - 07:01

    Jackie:

    Ik heb een kadootje voor je achtergelaten.
    Als het gelukt is tenminste.....

    Kia ora

  • 17 Januari 2007 - 00:18

    Frans:

    Hey liefie!

    Goed te horen dat je het zo erg naar je zin hebt!

    Neem je wel een kiwi voor me mee? (niet zo'n vrucht!)

    Miss you,
    dikke kus,

    Frans

  • 17 Januari 2007 - 16:06

    Wietske:

    Hee Jeske,

    Hier een eerste bericht van een wiering.
    Gaaf hoor!! Naar New Zeeland! Ingrid vertelde over je trip en je site. Zo te zien heb je het daar prima naar je zin. Ik wens je iig heel veel plezier!

    xx Wietske

  • 18 Januari 2007 - 13:10

    Kris:

    Hee Skiwi!

    Verhalen lezen lekker weg, visite kaartje voor NZ! Onwijs veel plezier nog, helaas is de zonneschijn nog niet aangekomen, een zware storm wel... Waar blijven die stralen?!? Grr....;-)! Liefs, xxxx

  • 18 Januari 2007 - 13:35

    Margriet:

    Hey Jeske,
    Je ouders waren zaterdag op het feest van m'n moeder en vertelde mij over je avontuur. Ik was natuurlijk erg benieuwd hoe je het had en ze vertelde me van je site... leuk zeg!! Kan ik af en toe even wat leuke verhaaltjes van je lezen :) Echt super dat je dit zomaar even doet!! liefs, xx Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19229

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: