It's a Jungle out there! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu It's a Jungle out there! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

It's a Jungle out there!

Door: Diana en Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

06 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

YessY:
Met een lokale bus zouden we vervoerd worden naar een overstap punt aan de andere kand van sabah. om zeven uur 's ochtends stapte we op de bus, nog niet wetend wat ons te wachten stond. Echter toen we onderweg waren constateerde we dat de buschauffeur suicidaal was, hij slingerde over de weg om gaten te ontwijken en haalde gerust vrachtwagens in voor een haarspeldbocht. Dit resulteerde in spontane kotsneigingen bij de locals.

Didi:
Naast mijn hing een oudere vrouw aan mijn armleuning in een zakje te spugen. We namen het dappere besluit haar maar een van onze stoelen aan te bieden. Vervolgens kwam ik helemaal achterin terecht, waar de airco niet werkte en waar je het geslinger nog erger merkte. Jeske werd in middels misselijk van de kotslucht in de bus, maaaaar een venco topdropje hielp haar uit de brand.

YessY:
Na vijf a zes uur kwamen we eindelijk bij het overstappunt aan, waar we werden opgehaald in een minibusje om wederom anderhalf uur te hobbelen. Na de rivier overgestoken te hebben kwamen we aan bij de Nature Lodge. We sliepen in houten huisjes op palen. het programma zag er alsvolgt uit: We begonnen met een afternoon river cruise, na het avondmaal maakte we een avond wandeling door de jungle (in het donker!). daarna naar bed want de volgende ochtend moesten we om 6 uur al weer in de boot zitten voor de ochtend cruise, de kans op diertjes was op dit tijdstip erg hoog. Na het ontbijt maakte we een wandeling door de jungle naar oxbow lake. De middag konden we even een beetje relaxen en bijslapen omvervolgens weer een afternoon cruise en een avond wandeling te maken.

Didi:
Wat was er te zien? Tijdens de avond wandelingen een heleboel vieze beestjes, varierend van enorme spinnen tot gekleurde duizend poten, we hebben weer met een schorpioen geknuffeld (wat mij bijna fataal werd, gezien hij vervaarlijk in mijn nek stond te zwaaien met zijn giftige staart) en ook wat vogels uit hun slaap gehaald.
Tijdens de river cruises hebben we een krokodilletje gezien, een otter, slangen, veel mooie vogels en natuurlijk veel aapjes!
De long tail macaque, de pig tail macaque, de proboscis monkey en de silver-nog-iets-aap.
De proboscis is qua uiterlijk een soort van grapje van de natuur (google maar eens)Met zijn grote neus, dikke buik en onelegante bewegingen wordt hij hier ook wel de orang belanda genoemd, wat betekend: Dutchman....
En bedankt.

  • 06 Maart 2007 - 13:33

    Michiel:

    Genoeg meegemaakt dus?? Jemig, ik zou er toch niet tegen kunnen in die bus, met van zulke capriolen, die ze daar uithalen.. Moet je nèt mij hebben, ik zeg gerust dat ie normaal moet doen, waarschijnlijk zal ie me niet eens verstaan, maargoed:p
    Mooie foto's Yes, en die scorpioen...brrr, STOER, dat ben je! Wel wreed!
    Enjoy the rest of your stay...
    Kussies en een hele dikke knuffel van je neeffie

  • 06 Maart 2007 - 18:53

    Floortje:

    Nou Jes en Diaan, jullie liever dan ik!!! Als die vieze beesten...brrrrr
    Ik vind jullie wel erg dapper hoor! Ach ja, je moet alles een keer gedaan hebben toch? Niet te geloven dat het alweer voorbij is deze vakantie voor jullie. Is toch wel snel gegaan he? Fijn dat jullie weer thuiskomen volgende week. Ik ben op schiphol om 5:30 uur op dinsdag 13 maart in Nederlandse begrippen.....
    Dus kijk, geniet en beleef nog even in deze laatste week!
    xxx ook van Senne en veel liefs van mij love u

  • 06 Maart 2007 - 21:31

    Ingrid:

    Wel heel andere verhalen dan de voorgaande weken!
    Zijn jullie inmiddels weer in Malesie? Vertel ons ook nog even wat jullie de laatste week gaan doen. Wat berichten om de overgang naar hier wat te vergemakkelijkken:
    Hier is inmiddels ons land veranderd in een soort van regenwoud. Alleen de temperatuur is wat minder hoog, maar het giet hier al dagen. Misschien maakt het de overgang wat minder moeilijk!!!!Ook het openbaar vervoer laat nog weleens te wensen over. Maar de taxi is betrouwbaar: ,moet je volgende week dinsdag maar eens zien!!
    Dikke kus voor allebei.

  • 08 Maart 2007 - 12:40

    Marloes:

    Hi Jes en Di!
    Helaas zit het er weer bijna op voor jullie. Bah al die beestjes krijg er al jeuk van als ik het lees. Geef mij maar zachte poezebeesten.
    dikke kus

  • 10 Maart 2007 - 13:55

    Hey Yes!!:

    Owwwww,
    wat wazzut allemaal ongelofeloos bijzonder &
    Owwwww, wat izzut dan nog maar heeel erg kort te gaan...

    ...aaaah!

    Nederland zal blij zijn als je er weer bent, maar jij zal nog wel een hele tijd heimwee hebben lijkt me.

    Heeeeel veel genieten nog, zo van het laatste stukkie, een hele goede reis terug & tot gauw ziens!

    Liefs, Klaartje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19239

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: