hold your heads!!!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu hold your heads!!!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

hold your heads!!!!!!

Door: Diana en Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

06 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

YessY
Omdat we toch we graag naar Malaysian Borneo wilden, hebben we bij airasia een binnenlandse vlucht geboekt.
We hebben een week om dit deel van maleisie te ontdekken (wat uiteraard veel te kort is).

We vlogen op Kota Kinabalu, de hoofdstad van deze provincie en vonden al snel een prima guesthouse. We hebben een jungle excursie geboekt voor de dag erna en zijn die dag naar het Monsopiad cultural village geweest.

Monsopiad Cultural village is een oorspronkelijk dorp van een van de stammen die vroeger in sabah leefden. Zo'n drie honderd jaar geleden leefde daar de krijger Monsopiad. Ze noemde hem een headhunter In die tijd was het normaal dat je de schedels van je verslagen vijanden verzamelde en na een rituele behandeling als een trofee bewaarde.
In dit dorp konden wij The house of skulls bezoeken, leerden we over de cultuur, de manier van leven & jagen en woonde we een dansvoorstelling bij.

Het was leuk en indrukwekkend. De mensen waren erg vriendelijk en diana heeft wederom haar blaaspijpkunsten verbeterd.

Didi:
En Jeske haar katapult-ver-schiet-kunsten.
Tijdens de voorstelling werd ik ook nog even uitgenodigd op het podium om eerste geintimideerd te worden door een krijger en vervolgens zelf met mijn blaaspijp een ballon lek te schieten.
Na de dansen mochten we ook het podium op om mee te doen, en natuurlijk waren wij er als eerste bij.

Na afloop werd ons op het hart gedrukt reclame voor ze te maken, anders zou de krijger op ons hoofd gaan jagen waarop jeske heel bijdehand zei: ' It will be an honour to hang in your house of skulls!'

• 06 Maart 2007 - 13:46

Michiel:

Hold on to your head, hahaha. F*cking Jalous!!
    XX

• 07 Maart 2007 - 17:54

Jackie:

Oh jee!!
    I'll be an honour for us, if you come back in one piece!!
    Sturen we wel een leuk replica(lees foto), naar het dorp.
    Trouwens, bij dat dansen staat het veel leuker als je hoofd er nog aan zit, komt je mimiek beter uit.........

knuffel!!