Rock the boat - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Rock the boat - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Rock the boat

Door: Diana en Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

27 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Yessy:
Na langkawi besloten we de koelere Cameron Highlands op te zoeken. En koel was het zeker, echt een verademing na die hitte.
We besloten hier een paar dagen te blijven om lekker bij te komen en wat van de omgeving te zien.
De eerste dag zijn we naar de kapper geweest, om onze puntjes te laten wij knippen, en laat dat nou gepaard gaan met een heftige hoofd en rug massage.

Didi:
De volgende dag hebben we volgeboekt met excursies.
Meest indrukwekkend was de butterfly farm. Waar ze naast vlinders een heleboel ander gespuis hadden......

Yessy:
Schildpad van 20 kilo opgetild.

Enorme-Kever-op-stok vastgehouden.

Yessy:
Wandelend blad op mijn hand

Kameleon op je arm.

Yessy:
en een schorpioen op je schouder...

Didi:
Als echte thee liefhebbers hebben we die middag ook de theeplantages bezocht. Ik zag er erg naar uit om de plukkers te zien en het proces in de fabriek.

Yessy:
Maar die bleek op maandag gesloten te zijn, helaas.
Die middag hadden we een tweede tour geboekt. We waren de enige dus hadden een persoonlijke gids in een taxi. We reden met de taxi praktisch de jungle in, waar vandaan we een stuk moesten lopen tot onze tweede vervoersmiddel, een enorme jeep

Didi:
En daarbij behorend, drie pikzwarte arbeiders en hele harde Indaise hardrock muziek. Met de jeep door de jungle richting waterval, waar de heren hoopte te kunnen toekijken hoe wij in ons bikini rondspartelde.

Yessy:
ze installeerde zich op de eerste rij en riepen met een brede witte glimlach: swim, swim! Waarop wij hevig twijfelden. We hadden nou niet bepaald behoefte aan publiek... Dus na even overlegd te hebben heb ik ze vriendelijk vezocht beneden te wachten tot wij klaar waren.

Didi:
Gezien dit een moslimland is, is het een vrij legitiem verzoek.
Zwemmen bij de waterval was fantastisch! Even ijskoud, en dan verfrissend, was alleen de FA vergeten.

Yessy:
De volgende bestemming was het dorp van de Orang Asli, de originele bewoners van de Cameron Highlands. Veel van hen werken op de plantages of in de groentefabrieken, maar het volk jaagt ook nog op zwijnen en ander wild. Dit doen zij doormiddel van blaaspijpen, met pijltjes met gif erop. Dit gif komt van een boom, maar welke is tot op hede een geheim van het volk.

Didi:
de kunst van het blaaspijp schieten is ons ook bijgebracht. In het dorp is het normaal om rond je veertiende te trouwen en er worden veel kinderen geboren. Het wemelde er dan ook van de kleuters en peuters, met prachtige ogen en mollige armpjes en beentjes. Kortom om op te vreten.
Die avond hebben we op aanraden van onze gids gegeten bij chinees restaurant Mayflower, hun specialiteit is de Fantastic Steamboot.

Yessy:
Oftewel, soort gourmetten voor chinezen.
Wat is een steamboot:
Een pan met twee soorten van elkaar gescheiden soep, die je aan de kook moet brengen op en gaspitje op tafel. Je krijgt verschillende schalen met veel groente, mie, ei, tofu, vlees en vis om in de soep te bereiden.

Didi en Yessy:

Kortom The Camereron Highlands rock!!!!

• 27 Februari 2007 - 12:09

Léon:

Ik zie wel dat jullie enorme dierenliefhebbers zijn. Jullie stralen er helemaal van. Yes, het lijkt wel een tattoo, die schorpioen op je arm. Maar werkelijk schitterdende vlinders. En dan dat elfje Di bij de waterval. Wij genieten hier weer van jullie.

• 27 Februari 2007 - 19:58

Ingrid:

Leuk om familie van Henk te zien. Voor hen die dit niet begrijpen ik heb het niet over Diana's vader maar over Niels zijn kameleon!! Wat een andere sfeer weer. Inmiddels bijna op Borneo, waar we weer mooie verhalen van jullie verwachten. Jullie afwisselende inbreng vind ik wel leuk.

• 02 Maart 2007 - 19:49

Marloes:

ENORM gaaf die vlinders!!! en wat een poepies die kindjes..
    kus Mar

• 03 Maart 2007 - 14:35

Edwin:

Always fun in Asia.. inefficiënt is het altijd, maar Maleisië valt gelukkig mee :-P Have a good time, ik blijf meelezen...

• 05 Maart 2007 - 20:21

Salem: