Thrill seeking - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Thrill seeking - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Thrill seeking

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

20 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

Een paar dagen later en alweer zo veel gezien en gedaan, en dit keer eindig ik met een spetterende activiteit....

Vanuit Auckland zijn we naar Mercury bay gegaan (whitianga in maori). Daar hebben we aan een paar mooie stranden gelegen. Die avond bleven we in een heel leuk hostel, klein en gezellig, met een leuke tuin en keuken en een woonkamer met lekkere banken. 's Avonds zijn we wat gaan drinken bij een hotelbar in de buurt. De volgende dag zijn we naar de Catherdral Cove geweest, dat was een wandeling van ongeveer een half uur en daar hebben we gezwommen en lekker op het strand gelegen.
Vanuit Mercury bay zijn we door gereden naar Rotorua. Dit is een plek waar veel zwavel in de grond zit, dus op slechte dagen ruikt het daar naar rotte eieren....
Hierna verbleef ik in The Hot Rock, wat niet zo'n geweldig hostel is, maar het was toch maar voor een nachtje.
In Rotorua hebben we een maori cultuur avond bijgewoond. Ze hebben een oud maoridorp nagebouwd en daar werden verschillende demonstraties gegeven van hoe de maori's leefden. Na deze demonstratie gingen we een zaal in waar ze voor ons gingen zingen en dansen. Daarna konden we allemaal aanschuiven aan tafel voor een traditionele maori maaltijd.

De volgende dag zijn we naar een soort maori park geweest waar we weer wat meer over deze cultuur hebben geleerd en waar we de kiwibird in het echt hebben kunnen bewonderen (helaas mochten we geen foto's maken). Ook waren er daar hete modderpoelen en een geizer te bewonderen.

Terug in de bus hebben we stuk gereden en zijn toen utigestapt voor een wandeling bij oude goudmijnen. Hier konden we een route lopen over rails en door donkere tunnels.

We zijn door gereisd naar Waitomo, Wai betekend 'water' en tomo betekend 'gat in de grond', dus je raad het al, dit gebied staat bekend om zijn grotten.
Hier hebben ik me opgegeven voor Black Water Rafting. Dit is een route door een grot in een wetsuit en met een band (jeweetwel zo'n autoband) waarmee je door de grot drijft. Deze grotten staan bekend om hunn Glowwurms. Dit zijn in feite geen wormen maar maden (maar dat trekt niet zoveel toeristen!!). Deze maden lichten op in de grot zodat andere insecten denken dat het de hemel is en ze omhoog vliegen, daar hangen een soort spinnenwebachtige draden waarmee de maden hun prooi vangen. De functie van deze beestjes in mij niet geheel duidelijk: als made doen ze niks anders dan eten en groeien, en als vlieg hebben ze geen mond, dus leven ze slecht een of twee dagen, en het enige wat ze dus doen is zich weer voortplanten... ok.
Zie de foto's.
We verbleven in het kiwi paka hostel, als ik het goed onthouden heb. Een prima hostel met vier persoonskamers (dus eindelijk een keer geen stapelbedden). Die avond hebben we met zijn alle gebarbequed.

Om negen uur reisden we weer door. Maar voordat we Waitomo verlieten hebben we eerst nog een wandeling gemaakt om nog wat meer van de omgeving en de grotten te zien. Hier heb ik ook een filpje gemaakt die heet: 'zwaaien naar de mensen thuis.' die is te bewonderen, samen met een aantal andere filmpjes op jeske2.hyves.nl
Later op de de dag zijn we alleen nog even gestopt om de Huka Falls te bekijken.

De bestemming voor deze dag was Taupo, en hier heb ik dus het alle-coolste-geweldigste-sweet-as-meest-kicken ooit gedaan.... SKIDIVEN!!!!!!
Ik heb er ook foto's en een DVD van (Kun je zien hoe mijn gezicht vervormd door de snelheid haha). Het was zo super gaaf. We sprongen boven Lake Taupo en met laag staande zon, het was mooi, maar de vrije val was het allergeweldigste.

Dat was het voor nu zo een beetje.
Ik ga snel mijn foto;s uploaden, voor mijn tijd om is.

xxxxxx

  • 20 Januari 2007 - 09:10

    Jackie:

    Super gaaf meis!!
    Het plezier straalt van je gezicht vanaf.
    Charlies Angels zouden het er niet beter af hebben gebracht.
    Goeie standin(s)!! ;)
    Was wel ff zoeken op die foto van het Blackwater raften........ ;)

    So far, so good!!
    Keep us posted!
    Greeeeeeeeetzzzzzzz



  • 20 Januari 2007 - 09:45

    Nieske:

    Zie ik het nou goed, moest je gids zijn oren bedekken omdat je zo hard aan het gillen was !?! :-)
    Supercool dat je dat gedaan hebt! En wat een uitzicht. Kan niet wachten op de dvd (zonder geluid ;-))


  • 20 Januari 2007 - 10:53

    Marcia:

    Jeskeeeeeee!!!

    Wat geweldig allemaal!!! Heerlijk om je zo te zien stralen en wat een fantastische dingen maak je daar allemaal mee!! Dat skydiven.... You go girl!!!

    Have fun! En ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke kus Marcia

  • 20 Januari 2007 - 15:08

    Je Aller Liefste Bro:

    Vet lache, wil ik ook !!!!! volgende keer springen we samen ! xxx

  • 20 Januari 2007 - 16:47

    Ingrid:

    leuk om jouw avonturen zo snel en van dichtbij mee te maken!
    We zijn allemaal een beetje jaloers!
    liefs Ingrid

  • 20 Januari 2007 - 18:08

    Keren:

    Ik zweer het, je bent mijn heldin van dit jaar.... echt een goed voorbeeld voor iemand zoals ik: gewoon GAAN! en in je eentje de meest toffe dingen doen! Die skydive foto's zijn echt SUPER! Sorry voor het dronken gesprek van gister en have lots of fun!!! xxx Keren

  • 20 Januari 2007 - 19:33

    Léon:

    Wat een avonturen, zeg, geweldig jou foto's in de lucht, ik ben ook erg benieuwd naar de dvd. Ik vind je heel dapper. Dat je het durfde?!?! Keep on going.

  • 21 Januari 2007 - 21:40

    Lianne:

    wat gaaf en wat een leuke foto's
    Zo te zien geniet je voor 300% Veel groetjes en liefs, we blijven je met spanning volgen.
    Lianne

  • 22 Januari 2007 - 15:02

    Lianne:

    Jes ,een zoon van een kennis is ook in Nieuw Zeeland aan het trekken.Hij heet Marijn van der Lans. Wie weet. Verder weet ik er niets van hoor. Daag geniet , en wij genieten mee. Lianne

  • 24 Januari 2007 - 10:26

    Michiel:

    Zo geweldig dat je zoveel ziet en meemaakt.. ME..I'm just JALOUS!!
    Go fr it girl!
    Dikke kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 19231

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: