laatste stops op noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu laatste stops op noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

laatste stops op noordereiland

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

23 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Taupo was erg leuk, zijn gezellig met een groepje uit geweest en hebben overdag nog een wandelingetje gemaakt. We wilde eigenlijk naar een hotspring lopen, want Line dacht de weg te weten, guess what? Het pad liep dood... nou goed, waren we tenminste ergens geweest waar de gemiddelde toerist niet komt!

Na Taupo reisde we een behoorlijk eind naar River Valley. Dit is echt een fantastische plek! Het ligt in de middle of nowhere tussen de groene heuvels waar een rivier door stroomt. We overnachtte in een knus hostel die van alle gemakken was voorzien. Er werd s' avonds een lekkere maaltijd voor ons bereid en als je wilde kon je ook ontbijt krijgen. De dag dat we aankwamen heb ik lekker met Lina de infrarood sauna geboekt (hoe relaxed dat die er was !!) om lekker even bij te komen van de rit. s' Avonds hebben we met zijn alle op een groot scherm de dvds van het skidiven nog eens bekeken.

River valley is de ideale plek om te white watre raften, maar ik heb er voor gekozen om te gaan paardrijden over de groene heuvels. Dit was echt super leuk.
Onze buschauffeur Nathan wilde iegenlijk gaan raften, maar er was geen plek voor hem, dus ging hij mee rijden. Verder was er een engels meisje, een instructeur in opleiding en een gewone instructeur. Vijf mensen dus, prima!

Mijn paard heette Gipsy en was een beetje eigenwijs/bazig/eigenzinnig. Paste wel bij mij dacht ik zo, en ja we konden het goed met elkaar vinden. Nathans paard had ook een beetje attitude dus wij hadden constant een competitie, wat resulteerde in Nathan die modder in zijn gezicht kreeg omdat mijn paard sneller was dan de zijne HAHA!
Het was echt super leuk om over de groene heuvels te gallopperen. Onderweg kwamen we uiteraard veel schapen en koeien tegen, maar ook herten. Nog nooit zoveel herten bij elkaar gezien!! Moest meteen aan jou denken Nies!!! HERTJES!!

Na het paard rijden was het douchen en weer op de bus om door te gaan naar Wellington. Ik moest echt weer even aan de stad wennen a al die kleine dorpjes en die overweldigende natuur in river valley. Ik ben niet zo weg van wellington eigenlijk, hetw aait hier ook erg hard. Ik blijf hier dus maar twee nachtjes en vertrek morgenochtend met de ferry naar het zuidereinland. daar blijf ik twee of drie nachten in Nelson, afhankelijk van de plekken in de bus. Maar naar men zegt is Nelson the sunniest city van NZ dus dat zal wel lekker zijn.

Ik ga snel even wat foto's oploaden en dan naar bed want morgen vetrekt de bus naar de ferry al om 7:15 (als jullie net klaar zijn met avondeten!)

xxxxxxx
Jeske

  • 23 Januari 2007 - 11:00

    Marcia:

    Hey Jetski!!!!

    Wat een prachtige foto's!!! Zal wel een hele indruk op je hebben gemaakt... Succes dan met het overleven in de grote stad!!

    Liefs Marcia
    xx

  • 23 Januari 2007 - 11:26

    Nieske:

    Heb je dan ook hertenvlees gegeten???? Of zijn ze gewoon bedoelt als maaimachines ;-)

  • 23 Januari 2007 - 11:59

    Jackie:

    Wat een gave lodge zeg. Die verwacht je daar toch helemaal niet?? Gezellige huiskamer, lekker saunaatje erbij...... hmmmm!! Gaat goed zo!!

    Hugs en kissessssssss

  • 23 Januari 2007 - 14:41

    Danielle:

    Hey Jessy!!
    Ik wist niet dat je kon paardrijden??Ziet er goed uit allemaal. Echt super!!

    kus daan

  • 23 Januari 2007 - 15:33

    Lieke:

    Hi Jes,

    Wat Gaaf, sky diven, paardrijden, ik zit hier helemaal te kwijlen op mijn werk........en wat mooi is het daar!!!!! Genieten.
    Dikke zoen Lieke

  • 23 Januari 2007 - 20:28

    Floortje:

    wat doe jij gave dingen zeg! zou ik nooit durven dat paardrijden......grapje ik bedoel dat andere natuurlijk. Adrenaline al weer gezakt? Kun je allemaal nog onthouden waar je geweest bent? En hoe is het weer? zie je regelmatig in korte broek dus das een goed teken. Tot snel mails!! xxx

  • 24 Januari 2007 - 07:10

    Steven:

    Eej jes,
    Kzie dat je al gave dingen gedaan heb! Die moet ik nog gaan doen (hoop k). Na paar dagen gereisd te hebben in het noorden (via de westkust 'kaitia' ben k naar paihia gegaan en daar paar dagen gezettuh) zit ik nu weer in auckland. Heb voor morguh een baantje ergens in auckland moet k met paarden werken en een soort van huis renoveren (ben benieuwd).

    Maar k zal je cker nog verder volgen.

    Groetjes,
    steven

    p.s. www.travelmessage.nl/stevie_nz

  • 25 Januari 2007 - 11:52

    Michiel:

    Wat een belevinissen allemaal! Echt tè chill gewoon. En wat een mooie plaatjes heb je geschoten, echt iets om jaloers op te worde.. (alsof ik dat nog niet was;-)) Ik zie je hier helemaal genieten, blijf dat doen.. Maar komt goed, denk ik?
    Tot snel!
    Kussies van mij

  • 27 Januari 2007 - 11:16

    Stefan :

    Hejsan! Heb net internet op m'n kamer in zweden en ben gelijk gaan kijken. Wat mooi he! Ben wel jalours op het warme weer. Hier is het -8 en wit, ook wel mooi! :)Ik ben hier een weekje en heb het ontzettend naar m'n zin. Woon samen met zo'n 80 nieuwe studenten van over de hele wereld in een groot huis, en iedereen is zo aardig!

    Ben benieuwd naar je belevenissen op het zuider eiland!

    Ha de bra! (have a nice weekend):)
    Puss och kramar, Steef

  • 28 Januari 2007 - 11:11

    Haaaj Jessy!:

    Helemaal schandalig, maar ik heb nog geen enkel berichtje van je reisverslag gelezen, ben gewoon niet achter de computer geweest lately. (En wil er wel lekker voor gaan zitten, om zo optimaal mogelijk mee te kunnen genieten, uiteraard.) En nu ik inmiddels al twee kaartjes van je heb ontvangen moet ik toch op z'n minst even wel alvast heeeel erg bedanken!!! Ik stelde mijn eerste berichtje aan jou ook uit omdat ik vond dat ik daarvoor eerst alles van jou moest hebben gelezen, maar het schiet wat dat betreft gewoon even niet op aan deze kant & da's ookweerzonde zeg maar. Dus zonder ook maar iets (digitaal) gelezen te hebben nu toch maar een eerste berichtje. De post komt dus goed aan en is helemaal gaaf. Bedankt! Ik wordt er in ieder geval helemaal blij van!

    Lieve Yes, ge bentne' bijzondere griet!

    Geniet, Genieter, Genietst!!!

    Liefs, Klaartje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 19246

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: