van de zon naar de regen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu van de zon naar de regen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

van de zon naar de regen

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

29 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Na gelukkig het (naar mijn mening) suffe wellington te hebben verlaten, ben ik met de boot naar het zuidereiland gegaan. Via Picton zijn we door gegaan naar Sunnie Nelson!!Onderweg zijn we nog gestopt om wijn te proeven bij een vineyard.
Nelson: Sunny indeed! We verbleven in een hostel/hotel, met prima faciliteiten. Sinds Wellington heb ik afscheid moeten nemen van een paar goede maatjes, maar ik heb er in Nelson meteen weer nieuwe bij gemaakt. Allereerst Daniela een Oostenrijkse, en dan nog Bianca (NL) en Kelly (GB) die samen reizen.
Na lekker gegeten te hebben in het hotel (vaak wordt er voor 10 dollar een maaltijd aangeboden) zijn we de stad in gegaan, maar woensdag scheen niet de leukste nacht in nelson te zijn.
De volgende dag gingen er een aantal naar Abel Tasman National Park, en de rest (waaronder ik) lekker naar het strand!
het was wel een uur lopen maar daarna heb ik heeeeel de dag heeerlijk in de zon gelegen en een beetje gezwommen. Ik had me heel goed ingesmeerd maar heb het toch voor elkaar gekregen om op de meest rare plekken te verbranden zoals een stukje van mijn hals en mijn onderlip.... (dat laatste is echt zwaar irritant).
s' Avond weer stappen want het was kelly en bianca's laatste avond (we hebben nogal veel laatste avonden, altijd reden voor een feestje :)).
We werden vergezeld door twee nieuwe engelse vrienden
Donderdaga vond bleek de echte party avond te zijn in de stad. We belandden in een beach party, waar we bloemenkransen kregen en waar een life band speelde.

De volgende dag gingen kelly en bianca verder, en gingen daniela en ik naar het abel tasman national park. Het was niet echt afscheid want we zouden ze weer tegen komen in franz josef.
Daniela en ik hebben een wandeling van vier uur gemaakt door stukken regenwoudachtig gebied en langs mooie stranden. Er zaten daar een heleboel sprinkhaan-achtige beesten die enorm veel geluid produceren met het klikken van hun vleugels.
Na een tijdje hebben we een privestrandje uitgezocht via een kronkelend stijl weggetje en daar geluncht. Helaas begon het toen te miezeren, dus het was een beetje te koud om te zwemmen.

Na Nelson zijn we door gereisd naar Westport. Hier had ik besloten nog maar een keertje te gaan paard rijden want de vorige keer was het zo leuk. Nou dit was een iets minder leuke ervaring. Punt een waren het suffe, luie en initiatiefloze paarden. Punt twee was mijn paard nieuw en was hij bang voor de andere paarden, wat resulteerde in het feit dat hij tijdens een stukje gallop besloot af te wijken van het pad waardoor ik dus van het paard ben gevallen. AU.
Gelukkig heeft het paard niet op me gestaan ofzo, maar is netjes door gerend om ergens doodleuk gras te gaan eten. Ben ook niet gewond hoor, alleen een paar serieuze blauwe plekken en een verzwikte enkel.
Terug in het hostel bleek dat er een leuke kamer vrij was, super groot met een keuken en een zithoek met tv. Daar hebben we weer eens gebbq-ed en gezellig in de tuin gezeten met een drankje.

Na Westport gingen we naar Lake Mahinapua. Onderweg zijn we nog gestopt bij Cape Foulwind, waar we een wandeling hebben gemaakt langs de kust en waar we een zeehonden kolonie konden bekijken.
Het hostel van lake mahunapua was echt CRAP..het leek op een trailerpark en het rook er naar schimmel, maar goed het was maar voor een nachtje. In middels is ook het weer omgeslagen, het zuidereiland staat bekend om zijn regen en we naderden dan ook het regenwoud.
We zijn met twee bussen door gereisd, en die avond in de pub hebben we een thema feest gehad. De andere bus had als thema: Create your own super hero (and power) en onze bus had de P-Party (Anything that starts with a P)
Na lang nagedacht te hebben had ik voor mij en daniela wat bedacht. Ik zou gaan als Pablo Picasso en daniela als een Postcard.
Zie de foto's! het feest was super leuk. Iedereen had er veel werk van gemaakt en ik heb daadwerkelijk mensen kunnen schilderen!! Super grappig.

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Franz Josef, waar een van nieuw zeelands gletsjer op uitkomt.
Ons verblijf heet the Rainforest retreat en het regent dan ook heel de dag... we hebben weer een soort van bunker-achtige kamer, ik hoop dat het morgen droog is want dan gaan we een full day glacier exploring doen van 8 uur...

liefs!

  • 29 Januari 2007 - 09:14

    Jackie:

    Toe maar, hele verkleedpartijen, het lijkt wel carnaval daar!
    Ennuh..... tis dat je zegt dat je Pablo Picasso voor moet stellen. Want ik had je zomaar voor Piet Piraat aangezien;)(Miste al dat ooglapje;))
    Jammer v.d. regen, maar je gaat niet voor niets naar een regenwoud toch? Lijkt me echt heel bijzonder.

    Dikke knuffel van ons

  • 29 Januari 2007 - 11:04

    Niels:

    zelf het hostel van lake mahunapua is beter dan de haagdijk ik ruik de schimmel niet eens meer ;) xxx

  • 29 Januari 2007 - 11:41

    Keren:

    Hey Jeske,
    Leuk dat je elke keer nieuwe reismaatjes ontmoet. Zal wel niet moeilijk zijn om vrienden te maken daar... Supertoffe foto's ook!! Nog veel plezier he!
    xxx Keren

  • 29 Januari 2007 - 19:00

    Senne:

    liefu tantu jeske. hoe is ut met jou? Met mij gaat allus goed. Mama mist jou errug en ikke ook. Wil je als je terug bent met mama en mij lekker een keertje bootje varen in de biesbosch? Ik was daar van de week, maar mocht van mijn moeder niet in een boot (sjtom he?)Ik heb bij oma ambacht een mooi kunstwerk gemaakt, moet je als je weer terug van het vliegtuig maar eens komen kijken....nou doei doei lieve tante.
    Een dikke kuzzie van je nichtje

  • 29 Januari 2007 - 19:03

    Je Zus:

    hai schat! Je vermaakt je nog wel he? De eerste paar weken zitten er dus echt al op.....gelukkig voor jou volgen er nog een paar! Waarin je veel gaat zien en beleven! Voorzichtig als je je nog een keer op een paard waagt he! Of misschien ben je daar wel even van genezen... And by the way....ik eet vanavond mijn (wereldberoemde) sate, dus als je wilt komen eten.....

    dikke dikke kus...mis je

  • 29 Januari 2007 - 19:26

    Diana:

    Hey Jes, Geweldig klinkt alles! en leuk om al de foto's te zien. Krijg meteen zin om je op te komen zoeken; misschien een ideetje?! wat dacht je ervan om een reisje naar maleisie te doen na nieuw-zeeland? zomaar een gek idee. X Diana

  • 31 Januari 2007 - 15:58

    Ingrid :

    Hoi Jeske. Weer bedankt voor je mooie verhalen. We kijken er steeds naar uit.En heb je voldoende bepakking om de regen te kunnen weerstaan? Oma heeft een uitdraai van je verhalen gehad en kan dus op afstand mee genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 19239

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: