Bottum Bus - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Bottum Bus - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Bottum Bus

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

07 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Queenstown!
Dit is toch wel een van de leukste steden van Nieuw Zeeland. Dit komt mede doordat de meeste reizigers hier wat langer blijven en je op die manier dus veel mensen tegen komt die sneller of langzamer dan jij reizen. Het uitgaansleven is hier dan ook zeer goed.
We verblijven in het Discovery Lodge, dat is een broertje van Acb in Auckland en Pipi patch in Paihia. Beneden is een bar waar de avond meestal begint en rond een uur of elf, half twaalf verkassen we naar de World Bar. In de world bar hebben ze iets heel leuks bedacht, Teapots… Kies een willekeurige cocktail van 15 of 20 dollar van de kaart en kreeg deze in een theepotje met een paar shotglaasjes. Zo kun je een gezellig theepartijtje met je vrienden houden. En voor half twaalf zijn ze ook nog eens de helft van de prijs, het kan niet op. Dolle prêt dus. Maar wil je al dat geleut aankunnen moet je natuurlijk wel een goede bodem hebben, daar hebben ze ook iets op gevonden: de Fergburger.
Een van de meest fantastische Burgers ter wereld (gedeelde eerste plaats met de Trader burger in Londen)
Ik heb dan ook een X aantal van deze burgers naar binnen gewerkt…
Wat we allemaal gedaan hebben in Queenstown… eigenlijk niet zo veel.. De meeste mensen doen hier dus een bungee (of drie) maar ik heb besloten dat ik dat maar niet doe. Ik ga liever met dolfijnen zwemmen in kaikoura dus dat heb ik maar vast vooruit geboekt. Verder hebben we hier voornamelijk gegeten, gedronken, geshopt, geslapen en een tattoo (marloes) en een piercing (ik) laten zetten. No worries, geen ijzer in mijn gezicht of op andere rare plaatsen maar gewoon een extra gaatje bovenin mijn oor. Mijn persoonlijke herinnering aan Queenstown.

Op zondag 4 februari zijn Marloes en ik vertrokken met de Bottum Bus. We hadden toevallig dezelfde vertrekdatum geboekt dus dat was leuk. De Bottum Bus is een extra tour door het uiterste zuiden van het zuidereiland die ik cadeau kreeg bij mijn buspas. Dat scheelde mooi 400 dollar. De bus was geen standaard coach, maar een kleiner busje waar 22 personen in passen. Dat had wel iets gezelligs.
Tijdens de gehele trip blijft het landschap veranderen, bergen, stranden, meren, groene heuvels en de helderste rivieren.



Onze eerste stop was Dunedin, hier zitten de meeste universiteiten, maar gezien het hier nu vakantie is, was er dus geen student te vinden (jammer). Ook bevind zich hier de steilste straat van de wereld (maar vraag me even niet hoe steil…!) Naast uni’s zit hier ook een Cadbury fabriek, en ik zou Jeske niet zijn als ik geen bezoek bracht aan een chocolade fabriek!!! Omdat het zondag was, was de fabriek gesloten, maar konden we toch een ingekorte tour doen, dit hield in een dvd kijken over het productie proces, een zakje goodies en een demonstratie van een ton vloeibare chocolade die in een silo naar beneden stort.

Maandag zijn we vertrokken richting Curiobay. De dag begon heel bewolkt en onderweg was het heel mistig, wat een paar mooie foto’s heeft op geleverd. Het mooie aan Nieuw Zeeland is dat het niet uit maakt wat voor weer het is, het is altijd prachtig.
De bus stopte bij een strand waar de chauffeur twee zeehonden had gespot en op zijn aanwijzigen mochten we er naar toe om foto’s/video’s te maken. Super bijzonder vond ik het om die beestjes van zo dichtbij te zien in het wild.
We zijn door gereden naar een uitkijkpunt met vuurtoren, dit was ongeveer het zuidelijkste dat ik zou komen. Ook hier lagen beneden op de rotsen veel zeehonden te zonnen. Voor de vuurtoren in het water lagen een aantal mooie rotsen (zie foto).

In Curio Bay nog een beetje gewandeld en dolfijnen gespot, of beter gezegd een paar zwarte stipjes gezien in de verte…. Toen zijn we door gereisd, en hebben we hier en daar nog een stop gemaakt bij een mooi strand, voor een korte wandeling en bij een waterval.

Onderweg had ik natuurlijk weer een ontzettende Jeske-Actie; tijdens het uitstappen verzwik ik mijn enkel naar beide kanten…. De rest van de dag liep ik mank…. s’ Avonds hebben we overnacht in Invercargill, daar heb ik in het restaurant naast het hostel een zak ijs gekregen zodat ik mijn enkel een beetje kon koelen. De volgende dag was het weer bijna in orde… (ik kom er weer makkelijk vanaf). Die avond ook super goed gegeten bij dat restaurant. Als Kiwi reizer kreeg je daar 20 % korting en toen zijn ze ook nog eens vergeten onze drankjes af te rekenen, dus toen waren we voor 10 dollar pp klaar (dat komt neer op vijf euro voor een goed bord spare ribs en een cola…. Das geen geld)

Vanuit Invercargill redden we door naar Te Anau. Dit ligt aan een mooi, groot meer. Hier kwam ik een leuke straat tegen: Miro Street. Dit deed me denken aan mijn favoriete tapasbarretje in Dordt!
Vanuit Te Anau gingen we naar de Milford Sound. Dit is denk ik wel een van de mooiste plekjes in heel Nieuw Zeeland! Prachtige foto’s en een twee mooie filmpjes heb ik hier gemaakt (die laatste kun je bekijken op jeske2.hyves.nl).
De Milford Sound is een Fiord ontstaan door een vroegere gletsjer. We hebben een twee uur durende cruise over de fiord gemaakt en onderweg een underwater observatory bezocht.
In Milford regent het negen van de tien dagen, dus je hebt geluk als je een droge dag hebt, laten wij nu geluk hebben! Prachtige dag! Hoewel ik betwijfel of de sound minder mooi zou zijn bij regen en mist.

Vanuit Milford zijn we terug gereden naar Te Anau om onze spullen op te halen en vervolgens weer naar Queenstown. Hier zojuist wederom een fergburger naar binnen gewerkt, is namelijk mijn laatste dag hier.. en we gaan zo op weg om een laatste teapot te drinken!
Morgen vertrek ik richting Christchurch waar ik drie nachten blijf. Ik ben weer benieuwd…

  • 07 Februari 2007 - 09:41

    Jeske:

    Foto's komen nog!!

  • 07 Februari 2007 - 10:09

    Jackie:

    Nou meis, ik raak steeds meer onder de indruk van dat prachtige land. Wij genieten aan deze kant van de aarde enorm van al die prachtige reisverhalen. Soms is het net of we er ook zijn.

    Ennuhhhh, als je weer terug bent, gaan we snel een Tearoom opzoeken!! ;)

    Dikke kiszzzzzz

  • 07 Februari 2007 - 10:38

    Léon:

    Voor iedereen die dit leest: De zeehonden die Jeske steeds ziet zijn zeeleeuwen, o.a. te zien aan de oortjes die je bij zeehonden niet ziet. De engelse naam is wat verwarrend (fur seal). Dus Jeske het is je vergeven.
    Mijn voorkeur zou ook zwemmen met dolfijnen zijn trouwens, boven bungee-jumpen. Overigens raak ik er van overtuigd Jeske dat ik daar ook nog eens heen moet. Wat een mooie dingen kun je daar beleven!!!
    Tot de volgende keer, XXX

  • 07 Februari 2007 - 12:46

    Nielsje:

    ik ga het lezen maar moet eerst me fucking engels doen! xxx

    niels frederikes eric-jan henderik cloin

  • 07 Februari 2007 - 19:03

    Tamara:

    Ik wil ook!!! Klinkt echt zo leuk allemaal.Geniet er maar lekker van. En eh, ben benieuwd naar de volgende foto's!!

    Hele dikke x

  • 07 Februari 2007 - 19:06

    Ingrid:

    Wat een gezellig verhaal weer Jeske. Ben ook weer benieuwd naar je foto's.Wij hebben inmiddels ook maar een vakantie op eem eiland geboekt (sicilie)De inbreng van je vader is weer hartverwarmend he?
    Dikke kus en veel plezier in Christchurch.

  • 07 Februari 2007 - 22:59

    Lianne:

    Nou Jes, geweldig allemaal. Ik geniet er ook van hoor. Leuk om je verhalen te horen en je mooie foto's te bekijken.
    Nog heel veel plezier en tot een volgende keer.

  • 08 Februari 2007 - 18:45

    Marcel:

    Wow,
    Ik hoor het alweer: thee zuipen bij het leven, goede hamburgers, een cocoladefabriek en spareribs voor een prikkie. Dat in combinatie met een geweldige view kan maar één ding betekenen: JE BENT IN DE HEMEL!!! Helaas, jouw tijd is nog niet gekomen, maar je mag er zeker nog even van genieten. Dikke kus en tot snel (op aarde wel te verstaan). DOEG!!!

  • 08 Februari 2007 - 21:18

    Je Zussie:

    hai lief,
    Wat een mooie dingen maak jij allemaal mee zeg! En wij zitten in dit snertlandje in een sneeuwstorm en weeralarm! Lekker hoor...
    Fijn dat je leuk gezelschap hebt en zoveel dingen ook echt kunt gaan doen! Zeker: dolfijnen boven bungeejumpen! Goede keus. Hier alles okay en gezellig en druk. Geniet, want je laatste weken gaan al bijna in! Groetjes en een xje van Rasit en een heeeele dikke zoen van Senne en mij...mis u

  • 09 Februari 2007 - 09:40

    Giel:

    Leuk. leuk, en nog leukerrr.. Wat een avonturen beleef je, wel chill dat je zoveel mensen hebt om mee om te gaan. Sorry voor de late reactie, maar wen er maar vast aan:-p, want ik ben zelf niet vaak on-line. Druk, druk..
    K blijf je wel volgen hoor!!
    Dikke kus van je neeffie

  • 09 Februari 2007 - 10:06

    Ingrid :

    Eindelijk weten we hoe die "Burger" er uit ziet. Zeker nu voor mij een plaatje om bij te watertanden!! Groetjes weer, de rest van de info stuur ik je per mail.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 19234

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: