Welcome to Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu Welcome to Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeske Cloïn - WaarBenJij.nu

Welcome to Asia

Door: Jeske en Diana

Blijf op de hoogte en volg Jeske

22 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Yes:
Na een prettige vlucht landde ik om acht uur 's avonds op Kuala Lumpur. Ik moest slechts een nachtje alleen slapen en zou diana de volgende morgen ophalen van het vliegveld.
Ik dacht piece of cake. Zoek gewoon een hotelletje in de buurt, slaap en ga weer terug. Aangekomen in de aankomsthal wordt ik gelijk toegeroepen door allemaal maleisische jongens/mannen: Hotel? teksi??
Uiteindelijk wijst een man mij de pinautomaat en zegt meteen dat hij me naar een hotel kan brengen. Op dat moment had ik nog geen idee wat duur was en wat niet en kon het me ook vrij weinig schelen. Ik wilde gewoon een bed en een slot op de deur. Mijn chauffeur bood me aan om bij hem thuis te komen slapen. Hij vertelde dat er wel vaker mensen bleven slapen en dat het geen probleem was. Aan de ene kant vertrouwde ik hem wel, maar ik zag ook meteen de ergste doemscenarios voor me! Hij had ook zijn automatische deurvergrendeling aan staan, dus ik zat niet echt meer op mijn gemak. Hoewel ik niet toegezegd had bij hem te willen slapen was hij toch naar zijn huis gereden! Maar toen heb ik gezegd dat ik naar het hotel wilde en heeft hij me gewoon netjes gebracht. Hij zei je bent bang. Hmmm ik ben niet zo snel bang maar nu eigenlijk wel dus!

Hij heeft me gewoon netjes naar het hostel gebracht en ik kreeg een nette kamer, relatief wat prijzig, maar ik had een slot op de deur, een witte handdoek, een schoon bed en een douche om de hoek. (inmiddels weet ik dat dat best luxe is).
De volgende morgen stond mijn chauffeur weer netjes om zeven uur voor de deur om me naar het vliegveld te brengen. Daar stond ik op Diana te wachten tot ik me weer eens doodschrok...

Didi:
Ik besloop haar van achter en liet haar schrikken.
Erg leuk elkaar weer te zien. O.k what next? we hadden ons niet voorbereid en nog geen reisgids in ons bezit.
We hebben de Kuala lumpur express genomen en daarna een metro om in het centrum te komen. door aan een taxi chauffeur te vragen waar de mainstreet met cheap hotels etc was kwamen we terecht bij de budget inn.
Toen belandde we in ons volgende avontuur: didi en yessy op zoek naar een lonely planet..
Best moeilijk iets zoeken als je nog geen lonely planet hebt... ironisch.
Na een tijdje hebben we eindelijk een boekenwiknel gevonden die ook echt boeken verkocht en konden we gaan plannen.

Yessy:
We besloten dat we de volgende dag kuala lumpur wilde verlaten. Het liefst in de morgen, dus gingen we naar het centrale busstation om een bus te boeken. Helaas is het op het moment chinees nieuwjaar waardoor alle mensen vrij hebben en dus zelf ook op vakantie gaan. In het station waren allemaal loketjes waar verschillende maatschappijen werden vertegenwoordigt en een heleboel mensen (allemaal kleiner dan wij natuurlijk) die door elkaar liepen en schreeuwden. Wat een chaos dacht ik...

didi:
Tja, welcome to Asia... Totale chaos en inefficiency. Twee toestanden waar Jeske het moeilijk mee heeft. Ik zag dat Jes nogal schrok en nam dapper het voortouw :).
Uiteindelijk bleek alles vol en moesten we weer helemaal naar het sentral station om een trein te boeken voor de volgende nacht.

Yessy:
De volgende morgen lag diana nog diep in dromenland vanwege haar jetlag (omgekeerde jetlags zijn erg irritant) en was ik dus om 8 uur klaar wakker. Ik keek om me heen en zag een zwart ding op de deurpost. Ik dacht ach het beweegt niet... en toen begon het natuurlijk te lopen en kon ik het identificeren als een enorme kakkerlak. Diana wilde daarna gaan douchen dus had ze mij opdracht gegeven om meneer Kakkerlak (wij mogen kakkie zeggen) in de gaten te houden. Gelukkig had kakkie geen gezelschap meegenomen en besloot hij pas over de vloer te sprinten toen we bijna alles ingepakt hadden.

Didi:
De jetlag sloeg toe, ik voelde me zo zwaar moe. We zijn naar de Lake Gardens gegaan, wat een zware tegenvaller bleek te zijn aangezien het verdroogd was. De passiviteit en de extreme hitte dwong ons ertoe een uur te wachten op een treintje dat ons rond zou rijden, wat vervolgens weg bleek te zijn gereden toen we even de andere kant op keken. Ons verschuilend achter de jetlag zij we sentral station in gegaan (airco) voor een ice coffee bij starbucks. De rest van de middag doorgebracht kletsend met een Idia-er met een dirty mind....

Yessy:
Zo zei hij zelf. Hij bleef een beetje staren omdat hij nog nooit zulke ogen had gezien als die van ons. Zoeizo waren we een ware attractie in Kuala Lumpur. Mensen wilde met ons op de foto en studenten wilde ons interviewen. Celebrity for one day! :)
Toen: The Night train!
Ook wel weer een beleving op zich en het spaarde ook weer een nachtje accomodatie uit.
Met de trein naar Arau, daar hebben we een taxi naar de ferry genomen (ja alle vervoermiddelen komen aan bod) en zijn we naar het eiland Langkawi gevaren.
Vanwege het chinese nieuwjaar zat bijna alles vol en hebben we nu een betonnen kamer met een twee persoonbed en een ventilator (die niet hard genoeg gaat om een verschil te maken).

Didi:
Heel de middag op het strand gelegen. Ook grappig: Maleisier drop geven...

Yessy:
In deze kamer hebben we overigens ook weer vier huisdieren: hagedissen, maar wij mogen ze; hagie, dissie

Didi:
hagiedissie en dissiehagie noemen.
Vanavond gaan we bbq-en op het strand en is er een groot kampvuur. Morgen hebben we een eilandhop geboekt. Laten we ons ala all-inclusive-turkije rond varen in een bootje..

Yessy:
Tja ik heb tijdens de tongariro crossing mijn knie geblesseerd dus ik moet een beetje rustig aan doen .... (goed excuus toch).

Later meer.
Liefs Didi en YessY

  • 22 Februari 2007 - 12:00

    Juliet:

    sounds good very good

    xx Juip

  • 22 Februari 2007 - 13:15

    Marcia:

    Jeske!!!!!!

    Damn wat gaat de tijd snel!!! Nu alweer Maleisie!!

    Heeeeel veeel plezier met zn tweetjes he!?

    Dikke zoenen Marcia

  • 22 Februari 2007 - 14:25

    Michiel:

    Zozo, wat een beleving allemaal. Ik wist al dat je daar als Europeaan heel veel bekijks hebt.. (Een maatje van me van bijna 2 meter(!) zei dit ooit tegen mij en wil me sindsdien meelokken:p) Het lijkt net of je hier al meer beleefd dan in Australië, waar alles redelijk op Europees-niveau ligt natuurlijk. Wel erg grappig om alles zo te lezen, ook gezien vanuit twee ogen.. Sterkte met je knie Jes.
    Kusjes en veel plezier
    (K)

  • 22 Februari 2007 - 14:31

    Niels Cloin :

    kakkie is de bom !!!

    yessy je kan best met enge mannen mee gaan, je bent getraind door de beste ;) !!!

    xxx

    PS: niet doen DUS en pas op, niemand kan je voor 100% vertrouwen.

  • 22 Februari 2007 - 15:20

    Haaaj Stoere Vrouw!:

    Sjongejonge, kreeg deze week je (walvis) kaartje en 't is dus gewoon alweer gedaan met NieuwZeeland, hunh? Time flies when you're having fun :-) ...Terwijl jij een beetje met dolfijntjes hebt liggen spelen enzo hebbik een nieuwe Klaartje Koe gemaakt (ook leuk!), "je krijgt wat je verdient" ofzoiets?! In ieder geval nu dus het laatste staartje van deze reis voor jou. (Lijkt weinig in vergelijking tot de afgelopen weken, maar 3 weken Azië is ook nog steeds niet nix en in weer een hele nieuwe wereld!!!) En nu dan verder op pad metse tweekes: ook wel gezellie nietwaar?!
    In ieder geval maar weer heel erg bedankt voor je leuke kaartje EN heeeel erg genieten van Azië!
    (Dan ga ik me nu - best heel toepasselijk- storten op een serie Jungle Beesten!) En inderdadideldom dan in ieder geval (hopelijk) tot ziens op 1 april (Hahaha...)

    Groetjes & veel liefs, Klaartje.

  • 22 Februari 2007 - 16:09

    Jackie:

    Je zou bijna een boek kunnen schrijven over je belevenissen!! Celeb for one day...toe maar!!
    Die Indiër moet gedacht hebben: A dirty mind, is a joy for life!!(geldt niet uitsluitend voor Indiërs overigens)
    Maar goed dat je geen 'hardrenkakkies' tegen bent gekomen, dan piep je wel anders met die zere knie!!(grapje hoor!)
    Zo te lezen, heb je weer plezier voor 10, houwen zo!!

    BIG hugh!


  • 22 Februari 2007 - 19:20

    Floortje:

    Liefste Jes, wil je alsjeblieft NOOIT Maar dan ook NOOIT met enge mannen meegaan!!!!! Ik begon te lezen en kreeg het spaansbenauwd. Jij staat gelukkig je mannetje (vrouwtje) wel, maar toch. Ga altijd op je gevoel af he!!! Fijj dat je er nog zo'n dierensafari aan vast plakt. Dat hoort in een exotisch land er wel bij...haha nog paar weekjes genieten jullie samen en tot over twee en een halve week dan maar. Ik kom je ophalen inelk geval. dikke kus van je zus

  • 22 Februari 2007 - 21:41

    Ingrid:

    hallo meiden, mooie verhalen!!
    Nu nog wat foto's van al het ongedierte wat jullie tegen komen. Ik heb genoten van Diana's opmerking over Jeske en chaos!!!! Nu nog eens laten horen waar jij vanuit je dak gaat Diana. Geniet ze samen en we kijken uit naar jullie volgende verhalen

  • 24 Februari 2007 - 16:50

    Lianne:

    He he Jes, gelukkig zijn ze niet allemaal onbetrouwbaar, maar toch.....
    Veel plezier met z'n tweetjes en alle leuke diertjes daar. Groetjes van je tante.

  • 25 Februari 2007 - 10:29

    Lieke:

    Jeetje, wat gaat de tijd snel!!!!! Have fun met zn tweeen in Azie!
    Dikke zoen Lieke

  • 26 Februari 2007 - 12:09

    Linda & Donja:

    Heeeeeey diaaan,

    we hebben echt zitten lachen met tranen in onze ogen om jullie teksten!!

    ( maleisier drop geven)
    hahahahahahahahahahahaha

    wel voorzichtig doen he!! we willen je wel weer heel huids terug hebben over een paar weken!!

    love u, take care, bye bye

    xxx lindon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeske

mijn reisdagboek.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 19227

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 27 Januari 2018

Laos

14 September 2015 - 01 Oktober 2015

Peru September 2015

03 Februari 2011 - 25 Februari 2011

YessY goes Bali

08 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Nieuw Zeeland, Maleisie en Vietnam

Landen bezocht: